Chester & nog 80 nachtjes hier. - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van CharmaineVirgil - WaarBenJij.nu Chester & nog 80 nachtjes hier. - Reisverslag uit Crewe, Verenigd Koninkrijk van CharmaineVirgil - WaarBenJij.nu

Chester & nog 80 nachtjes hier.

Blijf op de hoogte en volg CharmaineVirgil

15 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Crewe

Hallo lieve familie & vrienden,

Eergisteren (zaterdag) ben ik naar Chester geweest met een groepje mensen. Super leuk, vond het zelf leuker dan toen ik naar Birmingham ben geweest. Misschien kwam dat ook wel omdat de interesse of de manier van ieders wensen in acht te houden ook goed was. We probeerden gewoon alles te doen en dat allemaal op een relaxte manier. 's Ochtends kon ik eigenlijk maar niet opstaan, maar omdat ik op zo'n mooie en zonnige dag niet binnen wilde blijven. Ben ik me snel gaan omkleden en klaar gaan maken. En ben ik rond 11.45uur vertrokken naar het station.

We hebben toen de trein van 12.22uur gepakt naar Chester. Het was maar een ritje van 20-25 min. (tijdens die treinreis is mijn profielfoto op Facebook gemaakt ;) haha.) We zijn toen eigenlijk meteen een beetje rond gaan lopen, door parkjes en hebben we zelfs een tijdje wat eekhoorntjes achterna gezeten. Het gekke was misschien ook wel dat ze helemaal niet bang voor ons waren. Ze aten zelfs uit de hand van een vriendin van mij. Op facebook kun je deze foto bekijken, voor diegene die geen facebook hebben zal ik zodalijk of morgen de foto hier ook op zetten. Uiteindelijk heb ik daar ook een Disney store gevonden, schijnbaar hebben zij die in elke shopping straat/centre etc. hahaha. Zelfs in de kleinste dorpjes zoals Chester. Hoe dan ook wat zag het er allemaal leuk uit zeg :) Btw, voor Celeste, in Chester hebben ze een GAP store, deze week hadden ze 40% korting op geselecteerde artikelen, maar misschien wanneer jij hier bent is de korting omhoog geschoten?? Weet het niet, maar het is misschien een idee om daar heen te gaan.
Btw ik heb hier BurgerKing gegeten, het was niet slecht. Ik kreeg direct gewone franse frietjes, misschien omdat ik buitenlands klonk dat ze dit meteen op mijn dienblad legde, of ze hebben hier geen curly fries.. Jammer, maar hoe dan ook had ik liever de McDonalds gehad die aan de overkant stond. hihi. Dus tot nu toe, heb ik de PizzaHut gehad in London, PizzaExpress in Birmingham en de BurgerKing in Chester. Dat zijn fastfood momenten tot nu toe geweest. En dat in 5 weken tijd, daarnaast drink ik bijna nooit cola, alleen als ik dus naar die fastfood dingetjes ga. Naast de events die school heeft verzorgd, heb ik altijd zelf gekookt. Soms makkelijker dan de andere dagen, maar altijd zelf.

Verder heb ik mijn muur verrijkt met nog een treinkaartje van hier. :)

Vandaag heb ik tot héél laat in mijn bed gelegen, kon echt niet opstaan. Heel erg ik weet het, maar ik voelde me gewoon niet goed. Daarna zat ik nou eenmaal vol energie, alleen niets of niemand om mij heen die dat gevoel deelde. Haha. Uiteindelijk ben ik met Santa naar de winkels geweest om wat boodschappen te doen, kwamen we daar aan, was alles dicht. :( Heel erg vervelend, gelukkig hadden we allebei een relax-dagje dus we liepen gewoon wat verder en konden we alsnog de dingetjes halen die we nodig hadden.
Uiteindelijk heb ik gewoon Corned Beef, omelet en rijst gemaakt. Moet eerlijk zeggen dat het echt lekker was. Ik blijf een tumbukan (vijzel) wel missen, ik ga er nog even verder naar zoeken. Het heeft toch een ander effect en het zorgt ervoor dat mijn handen niet 2 dagen lang naar knoflook stinken. Is toch niet altijd even fijn.

Oohja, voordat ik vertrok vroeg Sam mij of het in Engeland handig is om een fiets te hebben of iets anders bv. een longboard. Een fiets; JA. Een longboard; NEE. Waarom? Nou soms lijken de voetpaden (die ik veel gebruik) niet bijgehouden te zijn. En het zou soms dan wel handig zijn als er een motortje op zit, want anders ben ik kapot als ik de heuvels op moet en een helm als ik de heuvels weer af ga. Haha, lijkt me wel cool. Als ik het longboarden ook echt onder de knie had. Wat dus nog niet zo is. Haha. Maar zou ik daarnaast hier ooit fietsen, ik denk het niet. Soms ben ik al bang dat ik als voetganger al word aangereden, ze geven hier bijna nooit aan en rijden gewoon. En de stoplichten geven je maar kort de tijd om over te steken. Het is hier anders in dat opzicht.

Vanaf deze week is er 4 weken geen Glee, erg jammer hoor :( Was mijn enige tv-momentje tot nu toe, maar morgen begin ik denk ik met One Tree Hill seizoen 9. Schijnbaar vind er hier een jongen die serie ook leuk en heeft alles op een harde schijf mee naar Engeland genomen. Wel handig, dan heb ik hier ook nog wat eens te beleven als ik weer eens rustig op mijn kamer wil zitten :)

Nou dat was wel weer lang genoeg denk ik, haha. Sorry, volgende keer maak ik wel kopjes tussen elk bericht, dan kun je gewoon skippen naar het gedeelte dat je écht zou willen lezen. hihi.

Ik mis jullie! Love you guys!

xoxo.

- (tante) Charmaine.

  • 15 Oktober 2012 - 04:18

    Lindsay:

    Liieve lieve lieve Tante Charmaine,

    Wat maak je toch elke keer leuke dingen mee!!! Ik heb mezelf hier nog geen 1 dag verveeld. Er is altijd wel wat te doen :)
    Leuk al die treinkaartjes aan de muur. Ik mag hier helemaal niets op de muren plaatsen. Any tips??
    We gaan samen een keer door Londen touren, haha! Dan weet je vast alle leuke plekjes te benoemen enz.

    Probeer weer de juiste slaap ritme te vinden. Dan komt het weer goed. :D
    Was weer gezellig om even met je te skype :D

    Love and miss you

    xx Linds

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

CharmaineVirgil

Hi allemaal, 10 september vertrek ik naar Engeland, daar ga ik studeren aan het MMU in Crewe. Volg hier mijn alledaagse struggelingen en (hopelijk) mijn avonturen :) Ik zal jullie missen!! Love you! - Charmaine. PS: één lichtpuntje, ik ben 3 januari 2013 weer terug :)

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 9726

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 03 Januari 2013

Crewe, Manchester Metropolitan University :)

Landen bezocht: