Alweer meer dan een week thuis! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van CharmaineVirgil - WaarBenJij.nu Alweer meer dan een week thuis! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van CharmaineVirgil - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan een week thuis!

Door: Charmaine

Blijf op de hoogte en volg CharmaineVirgil

13 Januari 2013 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal,

Donderdag ben ik alweer een weekje thuis, terug in ons kikkerlandje. Ik ervaar een soort van culture-shock. Haha, niets ernstigs, maar het is even wennen. Zeker na mijn rustige leventje in het kleine dorpje Crewe.

Zoals de meeste van jullie al wisten, was Jarno speciaal voor mij naar Engeland gekomen en dit keer in zijn uppie!! Dat was natuurlijk heel lief, zeker omdat ik iedereen rond de feestdagen moest missen.. En zeker toen ik wist dat hij tegelijk met mij terug zou reizen, gaf me een soort van rust.. Ik was namelijk met mijn reis hier naartoe, ooh. uuh, *correctie: met mijn reis naar Engeland, heel nerveus en er ging ook vanalles mis. Het volgende was er gebeurd, (voor degene die het niet (meer) weten) ik had een schaar in mijn handbagage (niet slim, Charmaine.. I know) en mijn koffer was te groot en mocht niet mee als handbagage en ik was meteen €50,- kwijt, omdat deze verplaatst moest worden naar het ruim van mijn vliegtuig. Zoiets wil je gewoon niet meemaken als je alleen voor het eerst naar het buitenland reist. Daardoor keek ik er heel erg tegenop om met het vliegtuig weer naar huis te moeten gaan. Hoe dan ook onze reis naar huis verliep smoothly, moest alleen superlang op mijn koffer wachten. Geen problemen verder ;)
Maar tijdens Jarno's 5-days-of-stay hebben we natuurlijk niet alleen maar in het kleine dorpje Crewe rondgehangen. Zeker als dit Jarno's 2e keer in Engeland allertijden was!! We zijn 30 december naar Liverpool geweest, daar hebben we nog langs de kade gelopen en wat mooie foto's gemaakt. (Note-to-self: foto's op mijn laptop zetten!! hihi!) Weet niet meer zeker, maar we hebben waarschijnlijk nog wel wat kleins gekocht. Aangezien er in mijn koffers eigenlijk geen plek meer was voor souvenirs of iets dergelijks. De 31e zijn we naar Manchester geweest en hebben we 's avonds met onze ouders naar het nieuwe jaar afgeteld, niet 1 keer maar 2 keer!! :) En hebben we mogen genieten van het mooie vuurwerk dat daar werd aansteken.. Wat zo leuk was dat men ook lantaarns in Engeland mogen aansteken en loslaten, weet je wat ik bedoel met lantaarns? Die lichtjes die ze in de film Rapunzel aanstoken op haar verjaardag?? Haha, weird reference, i know! hahaha, maar hopelijk wel helpful! Maar in ieder geval lantaarns afsteken/aansteken, leek me altijd heel erg leuk en mooi. Alleen Jarno vertelde mij dat je dat in Nederland helemaal niet mag.. Dat is toch jammer :( vind je niet? Maar hoe dan ook, op 1 januari zijn we gewoon in Crewe gebleven. Er gingen niet zoveel treinen op de 1e en we hadden het geluk, dat het centrum van Crewe gewoon open was. Niet lang, maar het was open. Toen hadden we nog wat laatste dingetjes opgepikt bij wat winkeltjes voor de mensen thuis :) Op de 2e zijn we nog naar Blackpool geweest. Dat was echt heel mooi en zeker omdat het al vroeg donker werd, kon je al heel vroeg de mooie lichtjes zien. Echt super! Daar moet ik ook de foto's nog van op mijn laptop zetten en met jullie delen.. Was echt super mooi! Toen we terug in Crewe aankwamen, moest ik natuurlijk inpakken.. Ik was natuurlijk al eerder begonnen, maar ik merkte wel dat ik het erg moeilijk vond om bv. alle foto's van de muur af te halen en om dingen weg te halen wat herinneringen met zicht meebracht van mijn tijd daar in Engeland.. Hoe dan ook, het is Jarno gelukt om mijn belangrijkste spulletjes mee te nemen naar huis! Wat natuurlijk super fijn was, wat wel minder fijn was dat een paar mensen heel erg vervelend tegen mij hadden gedaan. En dat nog wel op mijn laatste nacht in Crewe. 's Avonds was Jarno alweer naar zijn hotel gegaan, zodat ik nog verder kon inpakken. Maar later op die avond bedacht ik me ineens dat ik nog iets uit de keukenkastjes moest hebben om weg te geven of om mee te nemen (geen idee, 1 van de 2). Hoe dan ook ik deed de deur open en onze ganglampen gaan aan op beweging, dus het was nog super donker.. Maar ik nam 1 stap buiten mijn deur en ik stapte in iets, op dat moment gingen de lampen langzaam aan en ik zag mijn (en Jarno's) pizza liggen. Daar stond ik dus met mijn rechter Adidasje in, dat vond ik zo erg. Ik wilde die pizza de ochtend/middag erop nog eten!! Schijnbaar vonden mijn (niet-al-te-lieve) roommates, dit leuk om als laatste prank bij mij uit te halen. Vond het zelf niet echt kunnen, aangezien ik dat echt zonde vond van mijn eten!! Met eten moet je niet spelen bij mij, zeker niet als het nog goed is!! Man wat baalde ik, maar ik heb er wel wat van gezegd. Ik heb me gelukkig niet tot hun niveau laten zakken en wilde het gewoon met ze bespreken, maar ze deden gewoon heel erg kinderachtig.. Hoe dan ook, wat gebeurd is gebeurd. But they did rain on my parade.. De volgende dag, vertrokken we terug naar Nederland, vantevoren nog afscheid genomen van mijn lieve laatste vrienden (niet de prankers!).. Dat vond ik wel moeilijk, ik zag namelijk dat Katerina (een Griekse vriendin) er echt moeite mee had! We gingen er bijna beide van huilen. Van Ray (een vriend uit Maleisie) die had nog een laatste cadeau voor mij, namelijk een rode dubbeldekker bus sleutelhanger en Engelse thee. Beide uit Londen, want daar waren ze naar toe geweest :) En Georgios (een vriend uit Griekenland) regelde alles met mijn overgebleven etenswaren en spullen wat ik weggaf. Heb ze nog een dikke knuffel gegeven en ik ben mijn koffers gaan pakken en toen vertrokken Jarno en ik richting het station om vervolgens met de trein naar Manchester Airport te gaan. Het ging opzich allemaal heel erg snel en we hadden uiteindelijk een kortere vlucht dan we verwacht hadden, maar het wachten op mijn koffer duurde dus het langst van alles. Eenmaal voorbij security etc. kwamen we in de hall aan, waar wij Papa en Sam aantroffen die al op ons stonden te wachten. Met een grote bos bloemen achter de rug gaf Papa mij een dikke knuffel en een zoen. Omdat hij zo blij was om mij weer te zien :) Nog wat foto's gemaakt met z'n vieren en toen was het weer tijd om richting Eindhoven te rijden. Eenmaal thuis aangekomen was ik vol energie en wilde ik alles aan iedereen laten zien en vertellen, wat ik had gekocht en had meegemaakt.. Of course! Haha. Het voelde super goed om thuis te zijn, ook al was er niet heel veel veranderd, merkte ik zelf wel dat nu alles weer heel anders zou zijn. Mijn weekindeling werd op dat moment weer helemaal omgegooid en leer ik weer samen te wonen met mijn broers en mijn ouders. Ik zou dit voor nu niet willen inruilen voor geen goud in de wereld, maar het is wel weer even aan elkaar wennen. Zij waren namelijk ook weer even gewend aan een andere soort rust en stilte. Nu hebben ze mij er weer bij, iemand die de heleboel bij elkaar zingt en kletst.. Haha.. Is voor hun ook wennen..

De zondag na mijn terugkeer (vorige week) was mijn eerste echte kerkdienst in tijden en wat genoot ik ervan om echt mee te kunnen zingen en het zien en voelen van de super fijne sfeer en warmte in onze kerk. Dat heb ik zeker gemist! Zoals velen van jullie bij Lindsay altijd lezen, heeft zij wel een fijne kerk gevonden en wat ben ik blij dat elke keer te lezen en te horen. Je weet dan dat zij goed terecht is gekomen en omringt is door super lieve mensen, die haar helpen en haar ook de liefde toont die ze van ons niet altijd kan ervaren door de grote afstand dat wij met haar hebben. En heeft ze een goede groep om op terug te vallen, die haar ook steunen en stimuleren om het altijd bij de Here te zoeken en niet in de wereld.

Naast dat alles kan ik niet wachten om je te zien, Linds! Heb je super erg gemist en wil heeeeel graag zo snel mogelijk wat verhalen met je uitwisselen :)

Maar om even terug te komen, op mijn eerste kerkdienst in Nederland... Ik was heel erg blij om iedereen te zien en om even met iedereen wat bij te kletsen. Na een tijdje werd ik het wel zat om mijn eigen stem te horen en daarnaast voelde het alsof ik niets bijzonders meer te vertellen had. Dat terwijl mijn periode in Engeland heel wat met mij heeft gedaan. Alleen in zo'n kort gesprekje met een ieder, weet je gewoon niet wat de highlights waren van mijn periode daar... Dus ik vertelde elke keer hetzelfde, dat ik veel had geleerd en dat ik ervan genoot...

Nou had ik afgelopen vrijdag samen met April en Gerrie wat afgesproken en wat was dat een super (lange) avond!! Hihi! Lekker 2 lange films gekeken, wat gegeten, wat gedronken en heeeeeeel wat afgekletst :) Wat had ik dit gemist!! En tijdens zo'n avond komen ineens dingen ter sprake, waarin je in zo'n kort gesprek niet opkomt.. Ik moet wel eerlijk zijn, dat mijn spreektaal niet heel goed meer is. Daarnaast wil ik weleens van de hak op de tak mijn verhaal doen (dat merkte ik vrijdag dus heel erg.. hihi!). Kom niet altijd op de Nederlandse woorden en daardoor spreek ik half Nederlands/Engels.. Haha..

Hoe dan ook wil ik met iedereen heeeeel snel afspreken, alleen ik heb nog een paar opdrachten voor Engeland te maken. Daardoor zou ik het heel fijn vinden om de komende 2/3 weken nog even rustig aan te doen en mij even te focussen op mijn assignments. Als jullie allemaal (die willen natuurlijk) nog even kunnen wachten, dan spreek ik graag daarna nog met jullie af!

Gods zegen iedereen! Fijne zondag!!

Heb jullie allemaal heel erg gemist en Lindsay, jou mis ik nu nog natuurlijk!!

xoxo.

Loveyou.

- (tante) Charmaine.

  • 14 Januari 2013 - 14:56

    Gerrie:

    Het was leuk ja!
    Kaken deden zeer van het kletsen!! ;-)

  • 16 Januari 2013 - 03:53

    Lindsay:

    Hee Hee Tante!!

    Wat leuk om te lezen! Wat een verhaal.. Ik kom net terug van een film samen met Nikki en we hebben van te voren Cupcakes gemaakt. Ferrero Rocher! En heb er net twee gegeten... beetje laat. hmmmm haha... ze waren wel lekker vooral met Nutella erop maar we hadden eigenlijk Hazelnoot extract moeten hebben maar we hadden elmond of zo iets in ieder geval een anderen... best lekker maar zit nu echt vol.. Ja, ben wel een chocolade freak geworden sinds ik hier nu ben... hahah maar dat gaat weer veranderen hoor, hihi... Ja, gauw weer bij kletsen nog vier dagen... nu nog drie voor jullie!
    Pff... zoveel te vertellen denk dat ik ook zoiets heb van wat moet ik nu zeggen tegen iedereen.
    Ben benieuwd hoe je het von om al onze nichtjes en neefjes enz. weer te zien. En ja het zal toch even wennen zijn voor mij om weer thuis te wonen... het idee dat ik niet meer naar het strand kan gaan op zaterdag... brrr jammer, hihi!

    Ik ga zo maar slapen! Ik zie je heel gauw weer !!! :D

    Ayo


    Liefs, xxx Linds

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

CharmaineVirgil

Hi allemaal, 10 september vertrek ik naar Engeland, daar ga ik studeren aan het MMU in Crewe. Volg hier mijn alledaagse struggelingen en (hopelijk) mijn avonturen :) Ik zal jullie missen!! Love you! - Charmaine. PS: één lichtpuntje, ik ben 3 januari 2013 weer terug :)

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1304
Totaal aantal bezoekers 9719

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 03 Januari 2013

Crewe, Manchester Metropolitan University :)

Landen bezocht: